si cantik n si ensem saya ^-^

boleh like nuru kat sini tuing3 ^-^

ini nuru!!! heeee ^-^

Thursday, 3 November 2011

kanser otak tiada kaitan dengan telefon bimbit

assalamualaikum semua...korang buat ape nih? tak de buat ape? okeh jom baca info yang aku nak share nih..aku dok godek godek paper kat umah aku nih terjumpa satu fakta yang aku rasa macam seriyus jugak kalo di bincangkan dalam parlimen boleh bergadoh bagai hahaha 

ekceli info nih untuk semua yang menggunakan telefon bimbit..u know telefon bimbit? what? dont know? in tamil called hanfon..in inglish i dont know what we call hahahha...ni berita baik untuk kita semua ye..=)


gambar aku rompak kat abang gugel..naseb baik dia tak tahu hahahha :P


selepas pelbagai fakta, auta, polemik, propa dan seangkatan dengannya mengatakan penggunaan alat telekomunikasi ni menjadi punca penyakit kanser otak, satu kajian kesihatan telah dilakukan dan menemui kesan sebaliknya. ha..tengok lain pulak ceritanya kan..kalo dulu sebok dok kate guna hanfon leh dapat kanser otak..adoyaiii aku sampai rasa taknak pakai hanfon je..ok aku tipu hahaha

menurut ketua yang mengkaji masalah ni, takde sebarang perbezaan atau perkembangan sel kanser otak individu semasa mereka menggunakan telefon bimbit. kajian ni dibuat terhadap 358,403 pemilik telefon bimbit yang menghidap kanser otak dan 846 orang yang tidak menghidap penyakit itu..humakaihhhh ramai bebeno..tapi nih sume kat denmark la..kat sini takde buat kajian camni..belom mampu lagi kot hahahhaha

pengguna telefon bimbit tidak perlu gusar dengan dakwaan alat telekomunikasi ini boleh menyebabkan kanser..ha dengar tu..tak pe la kalo korang nak guna patplohpat bijik telefon pon pasnih..kompen takkan ade kanser otak tapi aku rase korang akan sakit otak je..hahaha...

tu je aku nak share...k bai =)


p/s: den guno duo enpon jo..tapi den ghaso nak guna lagi satu enpon la..maxis den dah ado, digi pon den dah ado, pasnih den nak guno celcom la plak..baru kelasssss..ekau ghaso kelas tak? hahahaha... =P

                                               

6 comments:

Prince Halilintar said...

seram tgk...

techie87 said...

hehehe. tp jgan cuba2 pakai hp time tgah cas. terbakar teling :P

mr.Jawa>>new Entry>>Berbaloi Ker Gaduh Pasal Perempuan?

QUEENPINK said...

QUEENPINK JALAN-JALAN SINI WALAUPUN DEMAM.

Angah Sempit said...

time aku ckp lame2 ak rse skit pale plak...kne bt kajian nie

afiqazizan said...

Sebelum ni ade pernah dengar jugak pasal perkara ni..nasib baik lah sebenarnya takde kaitan pun..terima kasih sebab kongsikan tentang perkara ni..:)

syahirooAhmad said...

siyes kah?

jom2 kita pegi pulau naminara ae amek tiket kat sini tuing3~~^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...