si cantik n si ensem saya ^-^

boleh like nuru kat sini tuing3 ^-^

ini nuru!!! heeee ^-^

Friday 28 October 2011

rahsia dan amalan 99 nama ALLAH~~1

assalamualaikum korang hehehe...okeh nampak tajuk entry? ehemm islamik cikit ye...al maklom lah kita nih dah semakin tua bukan semakin muda, so kena lah rapat rapatkan diri dengan Pencipta..ye dak? hehe =)

okeh, ape yang aku nak kongsi kan dengan korang ni ialah ape yang aku baca and amal kan sekarang, iaitu amalan 99 nama Allah...tapi aku takde lah nak terus tulis 99 nama Allah nih..aku nak buat berepisod..boley trima? hehehe...kang banyak banyak kang korang bukan nak baca..so aku buat cikit cikit..pas baca leh korang terus hafal and amalkannya sebab aku berpegang teguh pada prinsip sharing is caring hehehe =.="


(supaya tercapai apa yang dicita-citakan)


nama Allah yang pertama:

ALLAH



Yang mencipta sekalian makhluk dari tiada menjadi ada. 

fadhilat atau khasiat mengamalkan atau membaca YA ALLAH ialah:

  • membaca sebanyak 5000 kali setiap malam, selama satu bulan deangan hati yang khusyuk dan tawaduk, insyaAllah apa yang dihajtkan akan tercapai.
  • membaca sebanyak 5000 kali dan dibacanya setiap hari, insyaAllah datang kepadanya rezeki dari pelbagai penjuru.
  • membaca sebanyak 66 kali selepas selesai mengerjakan solat fardu, selama 66 hari insyaAllah namanya harum dan dia mendapat kebaikan yang banyak. lebih baik jika diamalkan setiap hari.
  • sesiapa yang membaca YA ALLAH YA HAYYU sebanyak 1000 kali setiap hari insyaAllah akan mendapat keyakinan yang sempurna.
  • sesiapa yang menbaca YA ALLAH YA HAYYU sebanyak 100 kali pada setiap hari jumaat, sebelom mengerjakan solat jumaat dalam keadaan suci daripada hadas dan najis serta dibacanya dengan khusyuk insyaAllah dimudahkan baginya segala yang dituntut dan yang diperjuangkannya.


okeh ni je dulu..tunggu yang seterusnya ye..ade 98 lagi nama Allah..keep in touch hahaha ok baii =)



p/s: bumi sudah tua......!


                                                

1 comment:

ahmadhiSyam said...

dtg piknik kat sini. nice sharing d^_^b

jom2 kita pegi pulau naminara ae amek tiket kat sini tuing3~~^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...