si cantik n si ensem saya ^-^

boleh like nuru kat sini tuing3 ^-^

ini nuru!!! heeee ^-^

Saturday, 29 October 2011

minuman antibarah, antipenuaan?...air nih sedap ke?@_@

assalamualaikum dan selamat pagi kamoo semua hehehe...bekpes ape pagi nih? kalo ade yang makan nasi lemak tu, aippp jangan amalkan selalu..tak elok untuk kesihatan hehehe jarang jarang takpe huhu aku macam dah lame tak makan nasi lemak..aku rasa cam nak pegi kelantan plak..yela kat sana makan pagi dia nasi lemak, nasi kerabu, nasi berlauk, nasi dagang perghhh memang kompem aku dok kedai je makan..kat umah dapur tak berasap huhuhu...i like so much la makanan kelantan huuuuuu

ekceli aku nak cite pasal bekpes aku pagi nih..makan roti and cucur pisang plus betik errr...mama punye resepi pelik pelik..tapi sedap jugak aku telan tadi hahaha...pastu baru je tangan aku nak capai air tea terus mama cakap..

mama: kate sakit sakit badan, mane boleh minum air tea, nanti angin..pegi buat air sphyru..minum air tuh...

aku: errrr....yela =.="

dengan langkah longlai aku pon pegi lah amik sepeket spyhru and buat dengan penuh rasa arghhh kenapa kena minum nih..sedap ker????? hummmm tapi tak pe..kena telan gak la..dah mama suruh..tak baik ingkar cakap mama hehehhe baik sangat aku nih muahaahhahaha =P

korang tahu ke spyhru tu ape? errr..tak tahu ae? spirulina penah dengar? ha kalo penah dengar spyhru nih dah di singkatkan namanya sebab dah di campur dengan campuran susu kambing..sebab tu dia jadi spyhru je..ok tu aku punye andaian sendiri la hahhaha =.="

taraaaa ni lah dia muka kotak si spyhru nih huhu

SPYHRU...kopi pracampuran dengan susu kambing dan spirulina...ok now aku nak bagitau khasiat dia yang mama aku dok paksa sangat aku minum...

khasiat spirulina:
  • makanan kesihatan yang semulajadi dan lengkap
  • penting untuk pembentukan enzim, hormon dan antibodi
  • membantu membersih darah dan membuang toksin dalam badan
  • menguatkan sistem imun badan, sistem jantung dan menurunkan kadar kolestrol
  • membersihkan perut serta meningkatkan kelancaran sistem usus dan penghadaman
  • mengurangkan keasidan badan akibat pengambilan makanan berasid
  • sesuai untuk semua peringkat umo, wanita mengandung, pesakit kencing manis dan lain lain
khasiat susu kambing:
  • kaya dengan protein, mineral, enzim dan mengandungi faktor antipenuaan, anti arthritis, dan antibarah
  • membantu pembentukan tulang, gigi dan tisu tisu badan yang lebih sihat dan kuat
  • sesuai untuk mereka yang alah pada susu lembu
  • bersifat alkali
  • menguatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan
  • mudah dihadam kerana mempunyai kandungan molekul lemak yang halus


di datangkan dalam peket peket kecil untuk satu cawan hihihi

spyhru nih halal ye..kalo tak tak kan la aku minum kan? hehehe bahan bahan dia macam tepung susu kambing, krimer bukan tenusu, gula, kopi segera, koko dan spirulina. sesuai untuk semua yang teringin nak jaga kesihatan cam mama aku pastu aku pun terbabit sekali muahahhaha

spyhru nih datangnya dari HR marketing sdn bhd..sedap jugak rasanya..macam rasa nescafe pon ade muahahhaa tu je..k baiii


p/s: mencegah lebih baik dari merawat heeeee ^^,Y


                                               

1 comment:

Angah Sempit said...

bau kambing...bbeeeeekkkkkkkkkk!!!!

jom2 kita pegi pulau naminara ae amek tiket kat sini tuing3~~^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...