si cantik n si ensem saya ^-^

boleh like nuru kat sini tuing3 ^-^

ini nuru!!! heeee ^-^

Tuesday, 27 September 2011

WANITA!!! JANGAN UBAH CIPTAAN ALLAH

assalamualaikum semua sayangku hikhikhik =)

Dua hari tak update, bukan merajuk bukan kecewa tapi aku mengalami sakit yang sangat sakit lah huhuhu...maybe food posioning huk3 =( dua hari lemah longlai..hari nih baru ok..kalo tak k.o memanjang...so untuk hari nih aku nak update entry sal wanita zaman sekarang..here we goooo...baca baca!!

peringatan: baca sampai abis tau!!

Rasulullah penah menceritakan bahawa Baginda sangat sedih ketika peristiwa israk mikraj, Baginda telah melihat pelbagai seksaan kepada kaum wanita yang mendapat laknat dari Allah SWT..juga Baginda melihat ramai wanita yang menjadi penghuni neraka.

Rasulullah SAW bersabda: "Allah melaknat perempuan yang membuat tatu dan yang meminta dibuat tatu, yang mencukur alis, yang menjarangkan gigi untuk kecantikan, yang mengubah ciptaan Allah SWT"

hah kau,,tatu satu badan..kelas kau jahhhh...

membuat tatu ialah membuat tanda atau lukisan pada mana mana anggota tubuh secara kekal. ia dibuat dengan menggunakan warna warna tertentu dengan menusuk nusuk jarum pada anggota badan. perbuatan ini adalah HARAM dan DILAKNAT ALLAH.

berdasarkan hadis Rasulullah yang lain " memberi laknat kepada perempuan yang menyambung dan meminta disambung rambutnya, perempuan yang membuat tatu, yang mengasah gigi dan yang meminta diasahkan gigi"

dah gigi kau cantik..tak yah nak pakai braces la kan? lalalalallaa

perbuatan pengasah gigi atau menjarangkan gigi adalah dilarang di dalam islam kerana ia mengandungi unsur unsur penipuan dan berlebihan dalam menghias diri. bagaimanapun terdapat pengubahan yang boleh dilakukan  seperti memperbaiki gigi yang rosak, sumbing dan sebagainya dengan alasan perubatan dan pemulihan.

amalan mencukur alis mata, mencabut atau menghilangkan dengan apa cara sekalipun adalah HARAM dan termasuk dalam perkara yang dilaknat oleh Allah SWT kerana termasuk dalam perbuatan mengubah ciptaan Allah.

amik kau, hilang terus kau punya kening miahahahhaa =P

pada zaman ini terdapat segelintir orang yang menggunakan botox untuk kecantikan. botox itu merupakan cabang mengubah ciptaan Allah SWT. bagi umat islam di malaysia, larangan penggunaan botox cukup jelas apabila majlis fatwa kebangsaan memutuskan suntikan botox bagi tujuan kosmetik adalah HARAM kerana didapati mengandungi bahan yang meragukan dan bersifat najis.

mengikut pengumuman majlis fatwa, suntikan botox hanya dibenarkan untuk tujuan perubatan dengan syarat penggunaannya dikategorikan dalam keadaan darurat dan berdasarkan keperluan serta dilakukan oleh pakar yang bertauliah. umat islam dinasihatkan untuk menghentikan pengambilan botox dan wajib bertaubat kerana ia bertentangan dengan agama.   

olololo...ciannya pas suntik botox besau kau bibir dia hikhikhik =P
                                  


p/s: semuanya kena alasan untuk perubatan..pasnih memang sume kasi alasan sebab perubatan la kan..cehhh tapi..Allah mengetahui segalanya niat di hati walaupun sebesar kuman huhuhu beware!!



                                            

8 comments:

c genk bah ne said...

buruk betul tatu satu badan tu..ntah kat mana cantiknya..


MENARIK DI genkcorner.blogspot
JOM BACA

1.JOM JOIN BLOGLIST GENK
2.5 Perkara Yang TAK Patut Dilakukan Apabila Sedih
3.Genk Tergoda Wanita Memakai Legging..Mantap TU
4.Pakai Shawl Itu HARAM?
5.MAAF!!SAYA TAK LAYAN BLOGGER FOLLOWER CIPUT

emieysandra said...

bersyukur la dn apa yg ade :)

Paris Lipton said...

bersyukur selaluuuu

shafiqabdshukor said...

bukan perempuan je..
lelaki pun sekali..

nuruhuda_329 said...

c genk bah ne: cantik la bagi yg rasa cantik kikikikiki

emieysandra: betol2..bersama lah kita bsyukur :)

paris lipton: good hehe :)

shafiqabdshukor: ha utk lelaki jugak..betoi3 :)

asamasin said...

aku laki..tp ak pon xnk ubh.. :D

Penyu said...

saya hensem, dan saya bersyukur.

mayrahazim said...

sokong3!!! bersyukur ape yg tuhan kasi...

jom2 kita pegi pulau naminara ae amek tiket kat sini tuing3~~^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...