si cantik n si ensem saya ^-^

boleh like nuru kat sini tuing3 ^-^

ini nuru!!! heeee ^-^

Tuesday, 16 August 2011

resepi kek coklat cinta nuru huiii ^^,

assalamualaikum semua...korang dah rasa mood raya tak? hehehe aku dah rasa mood rayalah..mau nya tak rasa kat opis aku nih hari2 pasang lagu raya...yang sadisnya aku la..uwaaaaaa T_T nak balik kampung huk3 sabar2 ye nuru dua minggu je lagi nak balik...yehaaaa aku balik ke tanah air aku 26hb bercuti sampai 5hb huaaa lama tak? lama tak? dengan segala hormatnya silalah anda semua jeles sekarang huhuhu =P

ok oleh kerana dah nak dekat raya, so aku nak berkongsi dengan korang resepi rahsia kek coklat cinta nuru nih..tiap2 kali raya kek ni memang wajib ade ye, menjadi sambutan hangat..tetiba aku rasa nak bukak kedai kek la..eh, boley ke ae? hihihihi

resepi nih simple and cool je...jom cube huhuhu

bahan-bahannya:

2 cawan tepung gandum
2 cawan gula
1 cawan serbuk koko
1 cawan minyak masak
1 cawan air suam
4 biji telur ayam
1 biji limau nipis (perahan air)
1 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil soda bikabonat
sedikit esen vanila


cara-cara membuatnya:

1. kisar gula dan telur sehingga hancur
2. masukkan tepung gandum dan serbuk koko yang di gaul bersama air suam dan gaul hingga sebati
3. seterusnya masukkan minyak, perahan air limau nipis, soda bikabonat, baking powder dan esen vanila pastu korang kacau dan kacau lagi hingga sebati hehehe
4. masukkan kedalam acuan bakar selama 45 minit hingga sejam..tapi selalunya 45 minit je hihihihi kalo 45 minit tu tak masak jugak korang bakar lah sampai masak ye kui3 ^^,Y
5. kalo korang nak letak toping pon boleh ikot kesukaan korang hihihihi pastu boleh la dihidang kepada jiran sebelah umah korang, eh ni makan untuk hari raya je tau..kalo buat sekarang makan time buka pose nanti ye hihihi...



selamat mencube hehehheehe

p/s: staf kat opis nih sume dok pakat photostat resepi kek aku ni...huaaa glemer kejap resepi aku kui3

18 comments:

soe hawani said...

wah2... mcm cedaaappp je.. nak kne try neh. hemm2...

nuruhuda_329 said...

hihihi sila2 huhu :)

kotak bulat said...

blik uma nti kb nk try la..heheheh :)

Gadis said...

thanks for sharing recipe tu..

nnti Gadis nk try la buat..=)

nuruhuda_329 said...

KB: hihihi try la :)

gadis: u r welcome dear :)

mr_right said...

perghh. feberet tuh ! sedap. huu

http://hafizilmi.blogspot.com/2011/08/isu-cik-anon-lagi.html

nuruhuda_329 said...

hihihi mmg sedap..cube lah :)

LoveIslamTheWayOfLife said...

tgk kek lawa tu lapar lak ;)
selamat berbuke.

SyuE said...

pandainye buru buat. klu syu, hancur da ni. kiki.. ;p

nuruhuda_329 said...

hehehe...tq :)

Muhammad Saffuan said...

wah teringin la pulak...

nuruhuda_329 said...

amik la resepi tu hihihi

Fadzmie Mohamad said...

Tengok gambar pun dah buat orang telan air liur. Wuuu.

nuruhuda_329 said...

hehehhee....sila la menjamu mata kui3 :)

Scarecrow said...

nampak sedap tu...hehhehehe :D

nuruhuda_329 said...

mmg huhuhu :)

Atiqah Wadiah said...

waaaa...sedapnyer yunk..pos satu utk sy boleh??wink ^.-

nuruhuda_329 said...

huhuhuhu..boley2 RM100 je kui3 =P

jom2 kita pegi pulau naminara ae amek tiket kat sini tuing3~~^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...