si cantik n si ensem saya ^-^

boleh like nuru kat sini tuing3 ^-^

ini nuru!!! heeee ^-^

Showing posts with label kisah raya. Show all posts
Showing posts with label kisah raya. Show all posts

Friday, 23 September 2011

kisah raya nuru 11 = tradisi keluarga huhuhuhu ^^,Y

assalamualaikum semua =)..ok cop, sekarang bulan syawal ag kan? so, tak lewat ag la kalo aku nak post entry pasal raya kan? hahaha ok untuk pengetahuan korang nih entry terakhir aku, eh silap..entry terakhir aku untuk kisah raya nuru...ni episod akhir..di mana tajuk yang aku rasa sesuai dah aku letakkan sebagai tajuk..so, korang reti bacakan? ha baca sendirik hahaha =P

tradisi family aku tiap kali raya memang tak leh dipisahkan dah..tradisi ni tercetus pon disebabkan aku yang sangat bersemangat mentradisikan tradisi nih..eh kau faham tak ayat aku? hahaha...tradisi yang aku maksudkan nih ialah tiap kali raya kami akan makan KFC beramai ramai samada raya pertama, kedua atau ketiga atau seterusnya pasti akan makan KFC..sebab aku memang ratu KFC..kalo gemok sebab KFC pon aku tak kisah errr....hehehe...

semua orang dalam umah tu akan kuarkan duit untuk beli KFC, kiranya semua ahli keluarga kena kuarkan dana la..selalunya sorang RM10 la..yang tukang collect duit nya, haruslah aku...semua kena sumbangkan dana dan aku secara tak tahu malunya mewajibkan semua untuk bagi RM10..kalo ade yang nak bagi lebeh pon tak pe hahaha..opah aku pon bagi jugak tau...kelasss kau hahaha...pas settle sesi mengcollect duit, sesi membeli KFC la plak..family bucket satuuuu hahaha

setiap orang akan dapat dua ketul ayam..memang akan beli cukup cukup je..tak beli lebeh sebab nanti aku la yang makan lebeh tu hahahaha...berlaku ketidak adilan di situ ye..ohh sangat tidak baik ye kalo bulan bulan baik buat camtu hahaha...tapi selalunya mak sedara aku tak abis kan ayam KFC tu, aku la yang abis kan miahahahahha =P

ni duet yang berjaya di kutip..kitaorang dapat RM110 huhuhuhu

kau tengok betapa sesaknya KFC..aku pelik la..time aku nak makan KFC sume nak makan KFC..eh? hehe

dalam kesesakan ramai orang tu, aku sempat gak snap pic supervisor dia  nih..ensem kau hahahaha

maksu aku yang stress beratur hahahaha

kitaorang amik hidangan keluarga yang 21 ketul and plus 5 ketul lagi...then tambah lagi menu2 yang lain..banyak kau jahhh hahaha

taraaaa...ni dia hidangan makan malam..


aku yang sangat poyo muahahahhaa muka bangga dapat makan KFC

sepupu aku yang sakit kat sebelah ni pon sebok gak nak posing dengan KFC..dia orang pertama makan..cehhh lagi cepat dari aku haha


hummmm...tu lah kisah tradisi keluarga aku yang tak bape nak tradisi hahaha...kau ade?ahakz...pas makan tu sume tido, aku tak tido la sebab aku pegi bersenam dulu miahahaha...takot gak gemok walaupun aku rela demi KFC...huuuu k lah selamat menjamu mata..baiii =)


p/s: korang suke makan ape? hehehe


Saturday, 17 September 2011

kisah raya nuru 10 = di pagi hari raya :)

salam semua hihihi..masih dalam mood raya? aku still lagi dalam mood raya sebab esok dengan hari sabtu nih ade open house lagi huhuhu best betol la kalo hari hari ada open house, dapat makan free selalu tak ke save bajet tu hik hik hik...nak kena penampo arab la kan kalo nak buat open house hari hari..huuuu

ok la untuk entri kisah raya nih aku nak cite sal kisah di pagi raya...seperti manusia biase mahu pun golongan VVIP di pagi raya haruslah kita semua pegi semayang rayakan? tapi sebelom pegi semayang raya kita disunatkan makan dulu sebelom pegi semayang sebab ni raya aidilfitri, kalo raya aidiladha kena pegi semayang dulu baru boleh makan..macam tu lah mama aku cakap hehehe...

so, dijadikan cerita aku melantak la nasi impit dulu pagi tu..gosok gosok gigi terus pelahap nasi impit kuah kacang boley gitu? hahaha dah settle makan tu aku ingat nak makan lagi tapi mama dah jerit..

*nuru...cepat mandiiii dah pukul berapa nih nak pegi semayang!!!!

*errr..alamakkkk...terbatal niat ku nak makan rendang..ouchhh mama dah bising..larikkkkk....

ermmm..dah settle mandi siap siap pegi surau dengan mama..tapi sempat lagi pesan kat mak sedara aku simpan kan lemang untuk aku hahahhaa tak abis lagi tu kisah makan aku kui kui kui...

comel tak aku? eh silap solehah tak aku? ade yang nak buat menantu tak? huahuahuahua =P

aku semayang raya tahun nih dengan mama je..abang aku balik beraya umah mak mertua dia...kena gilir gilir la kan...dengan khusyuk lagi tawaduk la aku semayang raya and dengar khutbah raya..tetibe lak aku cam sedeh je..mengenangkan abah yang dah lame pergi uwaaaa T_T juga mengenangkan orang jauh..haishh kalo la boleh beraya dengan beliau huhuhu

so far raya tahun nih pagi pagi lagi aku dah hot...bukan sebab cuaca panas terik...tapi sebab ade manusia yang buat aku hangin pagi pagi yang mulia tu...grrr memang ase nak bagi makan penampo pakistan jeq...tapi naseb baik la hari tu hari raya..kalo bukan raya memang aku dah bagi makan penampo dah errrr...heee..

aku marah sebab diaorang tak tunggu aku dengan mama nak pegi kubur abah...sakit hati betol..dah la semayang raya tak pegi, ade ke pegi kubur dulu, macam kubur tu nak lari je...semayang nih ditinggalkan tak pe plak...tu yang buat aku hot giler..memang rasa nak meletop je...huh!!! naseb mama tenangkan..tunggu abang aku balik nanti pegi..aku dah la lame tak jumpa abah aku...haihhh..

pastu naseb baik la mak sedara aku bagi lemang yang aku suruh simpan tadi..baru la aku ok semula..kalo tak kerana lemang tak tahu la hahahahaha...makan lah aku lemang tu dengan gembiranya huahuahua =P senang je nak bagi aku hilang marah...bagi makanan pebret aku, hilang la marah aku hahahhahaha boley gitu? errr...

tu lah kisah pagi raya aku yang macam macam perasaan ade...dah takde ape nak cakap..ok baiii

p/s: amalan pegi kubur di hari raya tak galakkan..kerana hari raya adalah hari kemenangan, bukan hari menziarahi kubur dan bersedeh ^-^

kisah raya nuru 9 = juadah hari raya

selamat hari raya, eh hari nih raya lagi kan? dah raya keberapa erk? ha cepat kira pakai jari korang haha...ermm masih lagi dengan kisah raya aku yang tak abis lagi..ini episod yang kesembilan..wah wah wah...memang banyak episod raya aku nih..leh buat drama bersiri derr huhuhuu...

untuk episod sembilan nih aku nak citer pasal juadah hari raya yang aku sediakan untuk tetamu yang datang bertandang ke rumah aku tanpa segan dan silu sebab datang mitak duet raya je grrrr....berkali kali lak datangnya..tahun depan aku nak buat list la, sape yang datang tandatangan..pastu kalo datang lagi kita buat semakan dah penah datang ke belom...hahahaha agak agak ade tak yang nak datang lagi pastu? huhuhuhu

juadah yang family aku sediakan time raya hari tu cam biase lah, menu wajib ade setiap kali raya kat umah aku haruslah nasi impit kuah kacang dan laksa kuala...memang satu periuk besar kuah laksa tu, tak sempat sampai petang dah licin tinggal asam keping je golek golek dalam periuk tu...yang lain sume settle hahahahha..

nasi impit @ nasi kapit..jangan tersepit sudah hahaha

laksa kuala yang paling meletopppp hahahhaha;p

sedap tak? sedap tak? hahaha memang sedap pon, aku makan laksa dengan nasi impit nih dah tak pandang dah menu lain hihihihi selain dari dua menu wajib nih, rendang, pulot kuning, lemang, kuih muih pon ade jugak...hari raya kedua dengan ketiga still lagi buat laksa sebab pemintaan ramai..huiii naik loya tekak aku makan laksa je sepanjang raya...pegi raya pon mane umah yang buat laksa aku dah tak pandang dah...sebab perut dah penuh laksa hahahhaaha

tapi yang paling aku gembira tahap maksima, aku dapat makan nasi kegemaran aku kat umah mak sedara aku...huaaa  best ooo nasi ayam dia, sampai balik leh mimpi lah gua cakap sama lu hahahha....aku memang addict dengan nasi ayam..sekian terima kaseh hahahhaa

p/s: korang buat juadah ape time hari raya? hehe

Thursday, 15 September 2011

kisah raya nuru 8 = kad raya misteri ^^'

wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......eh korang penah dapat kad raya misteri? err aku setiap tahun dapat kad raya misteri...cehhh misteri sangat beliau yang berkenaan tu ye...aku pon kompius asal la tak nak ubuh name dalam kad tu..kalo ubuh name kan senang aku nak balas dengan baik hatinya hahhaha...

ohh kad raya hahahha
ade lagi kad raya yang sampai lepas raya pon ade..tapi tak sempat nak baca and snap..ni je yang mampu d snap..banyak banyak kang orang cakap riak plak hahhahaha....memang banyak pon dapat kad raya tahun nih...errr tak nampak riak lagi takbur kan ayat aku nih? hahahaha

untuk yang memberi kad raya yang cantik cantik dan juga yang bajet misteri sangat tu, terima kaseh tak terhingga aku ucapkan atas ingatan korang...sayang korang kuat kuat lah..eh, ade ke? heee ok bai =P

p/s: best bila dapat kad raya..rasa kembali ke zaman dulu dulu je...hihihihi lebih bermakna dari kad raya moden sekarang nih...wish kat pesbuk, telefon and belog...huuuuuu ^^'

Wednesday, 14 September 2011

kisah raya nuru 7 = kek bersepah-sepah hahaha :p

wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....assalamualaikum semua....nak update entry nih express cikit boley tak? err..bukan kejar masa, tapi masa kejar aku hahahaha...aku cume tak nak membebel banyak banyak je..nanti korang malas nak baca lak kan...so aku update laju laju ye sebab dah nak pegi alam mimpi dah jap gi heeee

aku nak bagitau masa hari raya hari tu dekat sepuloh biji kek coklat berjaya aku buat dengan penuh dedikasi lagi tawaduk...korang bayangkan sepuluh bijik tu banyak mana...errr banyak kan? banyak kan? hehehe mau berpeluh ketiak aku buat kek nih..jom tengok cara aku memproses kek coklat nih hehehe

masukkan telur dan gula

putar hingga kembang sebesen hahhaa

ubuh tepung dan coklat

putarrrr halimmm hak3

masuk dalam acuan

siap!!!

zoom dekat cikit..


haaa...tu baru aku display 3 bijik je...korang bayangkan 10 bijik aku buat..terkontang  kanting aku nak siapkan 10 bijik kek nih...esok dah nak raya...kalo tak siap...tak raya la aku hahahha...tapi akhirnya siap jugak...al maklom lah dah terrer...sekelip mata je huhuhu berlagak sangat bunyinya hahaha mama aku suke buat dalam acuan nih..sebab senang nak potong katanya...hahaha ok lah entry tamat...bubye

p/s: nak try jugak buat nih? boley klik resepi kek coklat cinta nuru 

Tuesday, 13 September 2011

kisah raya nuru 6 = kueh raya kegemaran ^-^

ehem3...assalamualaikum...testing2..aku nih tengah testing tangan aku nih nak menaip dengan lajunya atau dengan kata lain sepantas kilat hahaha bukan sebab aku nak cepat tapi aku nak belajar cara menaip yang setengah jam pon dah leh siap 5 entry yang panjang berjela...hahaha boley tak gitu ae? heeeeeee^^'

ok lah, tok sah dok mengarut panjang panjang..nih dengar aku nak citer pasal kueh raya kegemaran aku...korang suke tak almond london? eh, tak yah nak pikir jauh ke london, kat malaysia pon ade..kita ciplak name london je...bagi gah cikit hahahaha...


aku suke kueh nih sebab dia ade kombinasi dua benda yang aku suka, coklat dengan kacang almond tu hehehe kalo ubuh tepung tu je memang aku tak makan dah..tapi disebabkan ade salutan coklat dengan kacang almond tu, bagi sebakul pon aku telan hahahaha..err biar benar sebakul? heeee ^^,Y

tapi almond london nih ade jenis jugak yang sedap..kalo beli yang tiga jenis kueh raya RM10 tu kompem tak sedap..coklat pon ubuh ciput je..kacang almond pon ubuh separuh je..better beli yang mahal untuk dapatkan almond london yang original yang jenis tak ciput hahahaha memang pantang datok nenek moyang aku lah kalo dapat almond london ciput camnih grrr....ase nak baling kat muka orang yang buat tu, sebab nya aku tak reti buat uwaaaa T_T, so aku mencari yang terbaik la..hehehe

korang suke makan kueh ape time raya? bagi aku sikit ae kalo ade almond london yang sedap kat umah korang hihihihihi ok aku memang tak tahu malu kalo nak mintak almond london...sekian..tamat...haha


p/s: kueh paling alim kat dalam dunia nih, kueh ketayap..hahahhaa errr ^^'

Monday, 12 September 2011

kisah raya nuru 5 = tradisi malam raya..meriam besi kg talang ;)

assalamualaikum kamoo semua hehehe...eh, korang penah main meriam? err..bukan meriam jiran sebelah umah korang tu..ni meriam adik beradik mercun jugak..cume pangkat dia besar cikit hehehhee...meriam nih ade dua family, family meriam besi dan family meriam buluh...tu yang aku tahu la...yang aku tak tahu, aku tak tahu la hahaha kot kot ade plak meriam plastik...adoiii naya la kalo main meriam plastik...ade yang kena buat pembedahan plastik la pas main tu hahahaha =P

untuk entri kisah raya aku yang nih, aku nak cite pasal tradisi kampung aku tiap kali nak raya...walaweiiii best derr...tradisi main meriam nih sejak zaman tok kadok lagi..tapi bukan meriam buluh tahu, kampung aku hebat sikit, dah moden, main meriam besi yang sekali tembak mahu gugur jantung limpa sume..eh tu macam dasyat sangat..ermmm aku rasa rumah batu 10 tingkat pon boleh runtuh errr...tak dasyat sangatkan? lalalalalala =P

start bulan pose memang budak budak kampung aku terutamanya yang dah akil baligh la, dah sebok dah buat persiapan nak mengebom kampung aku, semak samun hutan belantara sume dah siap tebas kasi clean and clear, batang batang besi paip yang besar gedabak tu la yang dijadikan meriam besinya, dah siap susun bersih sume, kabait siap ade yang sponser 1 lori lagi..nak mainnya malam raya tapi buat persediaan awal..memang dasyat persiapan diaorang, entah pose entah tak diaorang nih hua hua hua hua =P

so, kisah meriam nih akan di letopkan pada malam raya tepat pukul 12 tengah malam, kiranya dah masuk hari raya la tu kan, ha time tu la diaorang sume jadi pengebom berani mati..entah berapa ribu musuh ditumpaskan pon aku tak berjaya nak pastikan sebab pas main tu sume pakat tido tak sedar diri, hari raya pertama memang budak budak kampung aku tak beraya sangat, sebab malam raya sume pakat berjaga tengok kampung di bom, so hari raya pakat pengsan sume, raya kedua dan seterusnya barulah meriah sikit hahahha

cakap banyak pon tarak guna jom tengok gambar gambar nih..errr rase cam dah banyak cakap je hahhaha layannnnn

pandagan dari arah belakang..

pandangan dari arah depan

meriam nih main kat tengah tengah bendang

pelita 1 syawal

pengebom berani mati hahaha


ha..ape macam teruja tak? hehehe nak lebih teruja..tengok video nih plak...klik sini ok..aku tak dapat nak upload videonya sebab tenet tersangat laju dan laptop tetibe nak manje manje ngan aku huhhh grrr!!!!

so, kesimpulannya..kalo korang nak merasa hidup zaman jepon jajah negara kita dulu, moh le ke kampung teman nun di kampung talang hilir, kuala kangsar perak darul ridzuan..tapi malam raya je tau..malam lain takde hahahaha =P

entry tamat..ok baiiii ;)


p/s: aku penah sekali cucuh meriam nih raya tahun lepas...perghhh pekak setahun hahahaha =P

Saturday, 10 September 2011

kisah raya nuru 4 = masak rendang ayam kampung ~~

jom nyanyi...selamat pengantin baru, selamat berbahgia,  smoga ke anak cucu, smoga sejahtera...eh, pehal lak aku nih tetibe nyanyi lagu kawen nih? kemaruk nak kawen ke? hahahha....aku saja je nak nyanyi lagu nih..macam best je kan hak3

ok ok kita ke kisah sebenar yang aku nak cite kat korang..seperti biase lah ni adelah entry sambungan kisah raya aku yang beribu episod tu..untuk episod nih aku nak cite kisah masak rendang ayam kampung yang aku tangkap belakang umah aku..ok aku tipu bukan aku tangkap ayam tu, aku cume tangkap gambar ayam tu di jadikan rendang je hahahaha

acctually hari raya juadah yang harus ade kat umah aku ialah rendang ayam..tak kiralah ayam kampung ke, ayam bandar ke, ayam ayam ke, tapi bapak ayam dikecualikan ye..haremmmmm haha...tapi tahun nih opah aku nak buat rendang ayam kampung, oleh itu, berkampunglah ayam tu kat dalam reban belakang umah aku untuk dijadikan korban di hari raya nanti huhuhuhu

jom tengok ayam yang di korbankan huhuhuhu ;)


operasi mencabot bulu ayam selesai huhuhu

ayam di salai untuk memudahkan proses membuang bulu yang halus

ni rupe ayam yang sudah siap di salai

bahan2 untuk membuat rendang :)

sume bahan2 n ayam dah d campak dalam kuali heeee

sesi memasak rendang huhuhu

taraaaaaaaaa rendang dah siap huhuhuhu

haaaa...amacam? huhuhu penat tahu nak buat rendang ayam kampung nih...amik masa yang lame...penat aku, penat tengok je la hahahaha...yang masak mama and opah aku huhuhu....ayam kampung nih terkenal dengan isinya yang keras siap kalo baling kat dinding pon leh pecah dinding hahaha oleh itu, nak masaknya pon kena la lame, bagi lembot dagingnya...opah aku cakap kena ubuh daun pokok buah nangka, baru cepat lembot isinya..errr aku cam pelik jugak...tapi aku angguk je la hahhaha....

rendang nih boleh makan dengan nasi atau lemang atau ketupat atau suke hati korang lah hahahha...acctually hari raya hari tu aku makan dengan lemang...perghhh sedapppp huhuhuhu....nak try? buat sendirik la!!!! hua hua hua...=P

itu sahaja...ok baiii

p/s: korang suke makan rendang ape? huhuhu :)

Friday, 9 September 2011

kisah raya nuru 3 = balik kampung dan juga baju raya ^-^

assalamualaikum..tak jawab dosa, kalo jawab tandanya korang sayang aku hahahha..tetibe lak ade rules camtu kan? huhu...korang tengah buat ape tu? ade yang masih beraya? ke ade yang dah tak sanggup nak beraya sebab badan dah naik mendadak cam cucur badak..hahahaha aku la tu orangnya huk3 :( mulai hari ini aku berazam nak menguruskan badan dan takmo makan banyak dah..errr agak agaknya la korang rasa aku tipu tak ae? huhuhuhu =P

seterusnya, tapi sebelom tu dah baca kisah raya aku episod dua? kalo belom boleh baca kat sini ye hahaha ermm...untuk kisah raya yang ni plak episod tiga aku nak cite sal kisah balik kampung dan baju raya...huhuhu aku balik kampung hari tu 25 ogos..wahhh awal gile ah..sampai belog pon aku tak sempat nak update..semangat nak balik raya la katakan huhuhu acctually aku balik kampung dihantar oleh seseorang jeng jeng jeng sapekah? huhuhu adelah mane leh bagitau, seorang hamba Allah yang sangat baik hati huhuu dia hantar sampai depan pintu rumah tu..dalam pukul 3 pagi jugak la aku sampai...

sebelom balik tu kitaorang singgah alor setar dulu, bukak pose kat marrybrown giant alor setar huhuhu aku bukak pose hari tu makan burger je..cehhh konon cam ala ala mat salleh la kan huhuhuhu


tu posing sebelom bukak pose hihihi dengan rumet aku je masa nih..kami balik hari yang sama..dalam pukul 10 hantar dia naik bus, lepas anta dia, aku pon bertolak ke kampung ku yang indah  lagi permai, kuala kangsar perak...sampai umah terus sahur then tido sekejap...bangun tido siap siap terus kuar dengan mama pegi beli baju raya hahaha memang hebat la...



hehehe tu lah tema baju raya express aku...takde pilihan amik je mane yang agak cantik hahahaha...sebenarnya aku nak cari wane biru..tapi takde yang berkenan di jiwa..so hancurlah harapan aku nak berkurung biru di hari lebaran huk3 T_T tapi takpe lah asal kan ade baju raya, aku layan kan jela hahahahha ^^' mama yang belikan and pilih kan baju nih tahu hihihihi ;)

so, baju raya korang wane ape? hihihihi tahun nih aku cuti raya lame cikit..dua minggu, semua cousin and sedara aku naik jeles dengan aku hahahaha aku start cuti 25 ogos hingga 05 september huhuhu sakan raya derrr...tapi takde la sakan mane pun...cume orang yang datang umah aku tu sakan sangat sampai raya ketiga pon penuh lagi adeiiii ^^' oleh kerana aku nih memang la suke sesangat layan tetamu so aku lah yang tukang melayan tetamu yang hadir huaaaa T_T errr...agak best la raya tahun nih huhuhu

ok lah tu je nak cite..babai ;)

p/s:  kisah raya seterusnya bakal tibe..nantikan =)

kisah raya nuru 2 = video ucapan selamat hari raya untuk kamoo semua :)

assalamualaikum kakak-kakak. abang-abang, adik-adik sume hehehe korang sihat? aku sihat je, sebab sume orang cakap aku dah gemok after raya nih grrr!!!! bukan aku gemok la, baju yang besar err..tetibe baju yang disalahkan heeeee ^^' tapi kalo gemok tu tandanya sihat and bahagia ke? tak jugakkan? huhuhu so, silalah korang menggemokkan badan kalo nak sihat cam aku kerana hari hari aku gembira dan harus gembirakan diri hahaha

kat atas adelah kemerepekkan aku yang memang suke merepek...ok kita ke tajuk utama entri nih...ucapan selamat hari raya untuk anda semua...tapi sebelom tu, korang dah baca kisah raya aku episod satu? hah? belom?? ish nak kena cubit nih...baca sekarang!!! klik sini selaju mungkin...hehehe

acctually ucapan raya nih aku buat sebelom balik raya hari tuh, jenuh jugak nak buat video nih hahaha..memang kesengalan yang terserlah la dalam video nih hik3..video nih di rakam oleh rumet aku..memang berpuluh kali jugak lah nak buat ni...semua sudut dah d terjah, tapi sudut dalam video nih jugak yang menjadi pilihan aku pon tak tahu kenapa hahahahha...memang skema abis la...dah macam penyimpan mohor besar raja raja nak buat pengumuman raya plak aku rasa.....arghhh nak lari nyorok dalam guni la hahahhaa =P

korang nak tgok? errr...aku malu lah hahhaha nak kena penyepak bertubi tubi budak nuru nih, malu malu cipan plakk hahahahha....ok oleh kerana aku dengan ala ala malu malu cipan so aku upload la video ucapan raya aku nih untuk tatapan korang sume....play video kat bawah ye hihihihi

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

eh??? takde?? bawah lagi kot huhuhuhuhu

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
hehehehehe taraaaaaaa play now !!!!




ha...korang nak ngutuk aku la tu...tak pon korang memang dah gelak guling guling sampai terpelanting laptop entah kemana mana dah tu..errrr ^^' hehehe...aku macam dah malu tahap tenuk plak dah nih...aku bla dulu lah hahahahhaha sekian =P


p/s: korang ade video macam nih? hahahhaha

Wednesday, 7 September 2011

kisah raya nuru 1 = kad raya untuk My Encik Bintang (MEB) =)

assalamualikum....huyeaaaaaa kisah raya aku dah nak mula nih...cepat cepat betulkan area laptop korang untuk terus stay mengadap kisah raya aku yang aku rasa dekat setengah abad jugak episodnya baru la abis, raya kan sebulan hahahahhaa sian korang melayan kerenah aku yang mental nih ngeee =P

aku dah promosikan kisah raya aku kat entri sebelum nih, korang boleh klik sini kalo tak baca lagi promosi tu hehehe....

untuk kisah raya aku episod pertama nih dan tajuknya seperti tajuk entri di atas, aku nak ceritakan kisah raya aku menjelang hari raya dan selepas hari raya yang berlaku dekat aku dan memang tak berlaku dekat korang ye..eh, ke ade jugak yang berlaku dekat korang? kita memang senasib hehehe...

kisah raya nuru episod 1, kad raya untuk my encik bintang (MEB)...huuu kad nih special sikit sebab made by my hand yang tak berapa nak kreative dan inovatif, otomatif pun bukan hehehe...aku buat sendiri tau, korang silalah percaya dengan jayanya, sebab aku ade bukti ok...yehaaaa jom tengok bukti aku yang kukuh lagi teguh tu huhuhu

lukis karton ni dulu untuk letak kat depan kad hihihi


ade cam ketupat tak? hahhaha


pelita tak bernyala huhuhu


muka depan kad...


ni muka depan dah siap...


ni muka belakang untuk tulis ucapan raya heeee


ha caya tak caya tak? haruslah percayakan? aku tak tipu, aku siyes nih..tengok muka aku siyes nih...errr korang nampak tak keseriusan muka aku nih di sebalik laptop korang tu? hihihihi acctually aku buat kad nih tulus ikhlas dari hati yang penuh dengan kasih sayang cinta rindu eh, ape jiwang karat nih?? hahaha...boley pulak aku tertulis kat sinikan? hehehe tapikan korang, siyes aku cakap kalo kita buat sesuatu untuk orang yang kita sayang, memang gembira sangat...hati bunga bunga je rasa hahahaha walaupun kad yang aku buat nih tak seberapa and rasa cam nak pamer kat muzium je, tapi sangat bermakna bila letakkan jiwa aku dalam tu hahahaha sengallah aku nih...=P

kad tu dah selamat sampai ke rumah MEB pada malam raya hehehe..asal tak sampai hari raya ae? baru lah kena kan? ohh lupe posmen sibuk beraya, tak sempat nak anta surat hihihi pape pun memang aku rasa satu perasaan yang lain sangat masa buat kad tu..gembira and tersenyum sepanjang masa walaupun sangat susah nak melukis, mengunting dan menampal serta mengepos hahaha

my encik bintang, maaf ye untuk kad raya yang sehodoh itu...nak lagi cantik kena bayar la hahahaha :P

p/s: entri nih jiwang karat sebab otak aku masuk air hahahahhahaha sekian =P

Sunday, 4 September 2011

nuru nak promosi kisah raya??

assalamualaikum semua...hehehe selamat hari raya korang..ehemmm lamenya aku bercuti kan3? hihihi al maklum la time raya ni lah nak bercutinya,,pas raya takde cuti dah huuuu...so, how about korang punya raya? best? haruslah bestkan? seronok terjah belog2 yang cite sal diaorang beraya teruja lak aku nak cite sal kisah aku beraya...jeles nih!!! mane aci sume dah cite sal raya..aku je ketinggalan uwaaaaaa T_T..

oleh kerana aku telah mengalami tahap kejelesan yang melampau, so aku buat keputusan nak buat kisah raya aku berepisod...hahahaha time raya aku kumpul sume cite dan bahan bukti untuk buat kisah raya nih..hahaha dasat tak aku? hik3

untuk entri nih aku nak promosikan dulu kisah raya aku...kiranya nak bagitau korang untuk stay kat belog aku selama beberapa dekad untuk baca and kutuk kisah raya aku yang ade beribu episod tu...so stay tune ye hahahhaa...;p

aku dah kira-kira, macam ade 20 episod la..korang mampu ke nak follow kisah raya aku nih yang dah macam drama bersiri time petang2 kat tv3 dah gayanya...hope korang mampu la ye hahaha...

untuk promo nih jom usha gambar kat bawah hihihihi ~~~

~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~



p/s: selamat hari raya kepada semua bloggers :)

jom2 kita pegi pulau naminara ae amek tiket kat sini tuing3~~^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...