si cantik n si ensem saya ^-^

boleh like nuru kat sini tuing3 ^-^

ini nuru!!! heeee ^-^

Saturday 17 September 2011

kisah raya nuru 10 = di pagi hari raya :)

salam semua hihihi..masih dalam mood raya? aku still lagi dalam mood raya sebab esok dengan hari sabtu nih ade open house lagi huhuhu best betol la kalo hari hari ada open house, dapat makan free selalu tak ke save bajet tu hik hik hik...nak kena penampo arab la kan kalo nak buat open house hari hari..huuuu

ok la untuk entri kisah raya nih aku nak cite sal kisah di pagi raya...seperti manusia biase mahu pun golongan VVIP di pagi raya haruslah kita semua pegi semayang rayakan? tapi sebelom pegi semayang raya kita disunatkan makan dulu sebelom pegi semayang sebab ni raya aidilfitri, kalo raya aidiladha kena pegi semayang dulu baru boleh makan..macam tu lah mama aku cakap hehehe...

so, dijadikan cerita aku melantak la nasi impit dulu pagi tu..gosok gosok gigi terus pelahap nasi impit kuah kacang boley gitu? hahaha dah settle makan tu aku ingat nak makan lagi tapi mama dah jerit..

*nuru...cepat mandiiii dah pukul berapa nih nak pegi semayang!!!!

*errr..alamakkkk...terbatal niat ku nak makan rendang..ouchhh mama dah bising..larikkkkk....

ermmm..dah settle mandi siap siap pegi surau dengan mama..tapi sempat lagi pesan kat mak sedara aku simpan kan lemang untuk aku hahahhaa tak abis lagi tu kisah makan aku kui kui kui...

comel tak aku? eh silap solehah tak aku? ade yang nak buat menantu tak? huahuahuahua =P

aku semayang raya tahun nih dengan mama je..abang aku balik beraya umah mak mertua dia...kena gilir gilir la kan...dengan khusyuk lagi tawaduk la aku semayang raya and dengar khutbah raya..tetibe lak aku cam sedeh je..mengenangkan abah yang dah lame pergi uwaaaa T_T juga mengenangkan orang jauh..haishh kalo la boleh beraya dengan beliau huhuhu

so far raya tahun nih pagi pagi lagi aku dah hot...bukan sebab cuaca panas terik...tapi sebab ade manusia yang buat aku hangin pagi pagi yang mulia tu...grrr memang ase nak bagi makan penampo pakistan jeq...tapi naseb baik la hari tu hari raya..kalo bukan raya memang aku dah bagi makan penampo dah errrr...heee..

aku marah sebab diaorang tak tunggu aku dengan mama nak pegi kubur abah...sakit hati betol..dah la semayang raya tak pegi, ade ke pegi kubur dulu, macam kubur tu nak lari je...semayang nih ditinggalkan tak pe plak...tu yang buat aku hot giler..memang rasa nak meletop je...huh!!! naseb mama tenangkan..tunggu abang aku balik nanti pegi..aku dah la lame tak jumpa abah aku...haihhh..

pastu naseb baik la mak sedara aku bagi lemang yang aku suruh simpan tadi..baru la aku ok semula..kalo tak kerana lemang tak tahu la hahahahaha...makan lah aku lemang tu dengan gembiranya huahuahua =P senang je nak bagi aku hilang marah...bagi makanan pebret aku, hilang la marah aku hahahhahaha boley gitu? errr...

tu lah kisah pagi raya aku yang macam macam perasaan ade...dah takde ape nak cakap..ok baiii

p/s: amalan pegi kubur di hari raya tak galakkan..kerana hari raya adalah hari kemenangan, bukan hari menziarahi kubur dan bersedeh ^-^

1 comment:

Addin said...

addin pagi raya kat dalam bilik hostel . huhu sedih :(

jom2 kita pegi pulau naminara ae amek tiket kat sini tuing3~~^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...