si cantik n si ensem saya ^-^

boleh like nuru kat sini tuing3 ^-^

ini nuru!!! heeee ^-^

Thursday 19 May 2011

10 cara tradisi hilangkan parut ^-^

bila jemari lembut menekan keyboard^-^

neno neno neno neno~~err ambulan mane lak sesat nih adeiii huhuhu...entri nih nuru nk kongsi petua hik3..baik x nuru??wiiiii~~ sj jumpa petua nih kan, so trus pikir nk post kt blog kikikiki korang sti ade parut kan??tipu la kalo korang xde..kalo xde tu mmg korang leh jd ratu or raja tercantik n terhensem lah kt dunia nih hak3...oleh itu kalo korang xde parut, konon2 nya korang tu mmg tercantik n terhensem lah kan, so x yah bc entri nih k...makruh kalo bc wawawa ;p petua nih adalah petua nk hilangkan parut kt badan koranglah kan xkan kt kucing korang plak..so jom baca 10 cara tradisi hilangkan parut......^-^

1 LIDAH BUAYA: - sapukan gel lidah buaya ke kawasan luka yang  masih baru terluka. cara ini berkesan mencegah pembentukan luka yang kekal

2 KAYU CENDANA:- buat lah campuran dari kayu cendana dan air mawar. sapukan campuran tersebut ke kawasan parut luka di malam hari dan bersihkan di pagi harinya. 

3 JUS LEMON:- jus lemon merupakan pemutih cara tradisi dan boleh membantu menghilangkan bekas luka dan belang-belang di kulit.

4 MINYAK LAVENDER:- sapukan pada kawasan bekas luka dengan menggunakan kaps dua kali sehari.

5 MADU:- cara yang dikatakan paling berkesan dengan menyapukan madu beberapa kali sehari. cara ini akan membuat kulit kelihatan lebih berseri serta menghilangkan parut.

6 JUS TIMUN:- sapukan jus timun ke kawasan bekas luka dan biarkan selama 15 minit sebelum membasuh dengan air suam.

7 MINYAK KELAPA:- sapukan minyak kelapa di kawasan yang berparut dan cara ini membantu untuk menghilangkan parut sepenuhnya. 

8 MINYAK ZAITUN:- amalkan setiap hari dengan menyapukan minyak zaitun di kawasan yang berparut. sedikit demi sedikit parut akan hilang.

9 TEH HIJAU:- basahkan kapas dengan teh hijau kemudian sapukan di kawasan yang berparut.

10 DAUN PUDINA:- ambil beberapa helai daun pudina kemudian hancurkan hingga halus. kemudian dengan menggunakan kain ambil daun yang telah di haluskan sapu pada tempat berparut. ianya boleh membuat kulit kembali bersih tanpa sebarang parut.




p/s: ha tu lah dia..so selamat beramal kui3 ^^,Y

2 comments:

DUNIA sesawangku said...

thnk abot the info
nk try lah nte.
hehe=)

DUNIA sesawangku said...
This comment has been removed by the author.

jom2 kita pegi pulau naminara ae amek tiket kat sini tuing3~~^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...